Szolgáltatások

A létesítmény fő rendeltetése uszoda, mely alapvetően sportolási, edzési tevékenységet szolgál. Helyet kapott benne egy 25 m x 33,3 m-es 2,2 m mélységű versenymedence, egy 7,5 m x 12,5 m-es 1-1,1 m mély tanmedence, jakkuzi, és egy szauna blokk finn- és infra szaunával,  merülő medencével és dézsa zuhannyal. A medencetérben 72 fő részére nézőtér került kialakításra. Az uszoda alkalmas nemzeti vízilabda mérkőzések, és rövidpályás úszóversenyek lebonyolítására.  Az épületben  öltözőcsoportok 3 db 12 fős játékos öltöző, egy 72 fős koedukált öltöző lett kialakítva, melyekben karórás öltözőszekrények vannak.  Bírói és edzői szobák is kialakításra kerültek. Az uszoda a szabadon álló sportcsarnok épülettel szervesen összeépült. Csoportok jelentkezését is várjuk edzőtáborokba.

Medencék:

Úszómedence:  27 C°           25m*33,3m ~2m mély, 834 négyzetméter

Tanmedence:  30 C°             7,5m*12,5m ~1m mély, 99 négyzetméter
(A tanmedence a lépcsőnél 100 cm, a legmélyebb pontján 110 cm.)

Jakuzzi:   37 C°

Hideg vizes merülő medence:   20 C°

Szaunák:

Szaunázás sportolóknak:

Sportolók számára nem kell minden edzés után szaunázni, elegendő azt hetente kétszer vagy háromszor beiktatni, sokkal erőteljesebb lesz a hatékonysága, mint a mindennapos szaunázás esetén.
A szaunázást mindig az edzés utáni időszakra kell ütemezni. Edzés előtt csak abban az esetben kell szaunázni, ha az izmok túlságosan le vannak dermedve az esetleges hideg időjárás miatt, és akkor is csak pár perc irritáló szaunázás javasolt, majd a lehűtést érdemes elhagyni, csak rövid ideig érdemes langyos vízben zuhanyozni, és már lehet kezdeni az edzést.
Versenyre való felkészülés ideje alatt csak az első időszakban érdemes hosszabb szaunázásokat beiktatni, ahogy közeledik a verseny ideje, egyre inkább érdemes lekorlátozni a szauna idejét.
Az edzés utáni szaunázást érdemes nem azonnal elkezdeni, hiszen az tovább erőlteti a szervezetet, és nem lesz hatékony. Érdemes egy kis pihenőt tartani az edzés után, akár egy kis ideig aludni is lehet, és csak azután érdemes szaunázni, miután a szervezet teljesen visszaállt a normál működésre.
Amennyiben egy sportoló nem tartja be ezeket a szaunával kapcsolatos szabályokat, akkor nem fogja elérni a kívánt eredményt, esetleg ronthat is a sportolással kapcsolatos teljesítményen.

Általában a szaunákról:

Finn szauna:  Szokatlanul magas 70-100 C° hőmérsékletét az alacsony páratartalom teszi könnyen elviselhetővé. Szervezetünk mindig az egyensúly megtartására törekszik, ezért a forró és száraz levegőre intenzív verejtékezéssel válaszol. A verejték párolgása hűti a bőrt, és nem engedi túlzottan felforrósodni. A forró levegő után tusolás vagy dézsa használata javasolt, majd a merülő medence hideg vízében történő lehűtés. A váltakozó meleg – hideg levegő hatására a szervezet méregtelenítődik a fokozott izzadás révén. Hatásai közt szerepel az is, hogy edzi a szívet, amely egy egészséges ember fáradékonyságát csökkenti, erőnlétét növeli, a sportoláshoz hasonló módon. Az egyre gyakoribb stressz-hatások is kiküszöbölhetők, vagy csökkenthetők a rendszeres szaunázás segítségével.

Infra szauna:  Az infra szauna üzemi hőfoka 50-60 C°, így nem veszi annyira igénybe szervezetünket, mivel az infrasugárzók közvetlenül a testet melegítik és nem a levegőt, így a bőr mélyebb rétegeit elérve rövidebb idő alatt erőteljesebb izzadás következik be.
Alkalmazási területei: méreganyagok eltávolítása, zsírégetés és testsúly – ellenőrzés, stressz csökkentés, energiaszint növelése, öregedési folyamatok lassítása, bőrmegújító hatás, szépségápolás, fájdalomenyhítés, keringési rendszer edzése, sport, betegségmegelőzés, gyógyítás.

Büfé

Ingyenes parkoló használat